marathontrainingen

De marathontrainingen draaien op volle toeren, ikzelf ga nu meer op pad om langere duurlopen af te werken, zo heb ik gisteren deelgenomen aan de Alpro Leie halve marathon te Wevelgem.  Dit weekend diende ik een lange duurloop van 33 km te doen, vorige week besloten om eens naar Wevelgem af te draaien.  Eerst liep ik reeds 12 km met Peter naast mij met de fiets langs de boorden van de Leie, hij gaf me ook bevoorrading aan, nadien ben ik met de meute marathonlopers en halve marathonlopers vertrokken voor nog 21 km. Zoals de naam het zegt, vooral lopen langs de Leie, er stond toch wel een vrij strakke wind wat het niet altijd zo eenvoudig maakte.  Wel liep ik mijn aanvangskilometers wat te snel (rond de 4.10 a 4.15 de km) , maar moest helemaal niet diep gaan.  Bedoeling was om in de laatste 5 km marathontempo op te zoeken en flink te versnellen.  Wel had ik onderweg eventjes een minder gevoel, een klein hongerklopje, maar ik kwam dit wel te boven.  Ik heb een 8tal km voor een Ben gehaast tot aan de Leie terug, en toen trok ik de gashendel open. Eerste km in 3.27, dan een 3.35. De volgende waren enkele secondjes trager, maar al bij al een goeie, vrij zware training volbracht, de halve marathon liep ik in 1.27.40.   Totale training : 2.20  over 33 km.   Het is toch plezanter om samen met anderen te lopen en wat bij te praten en ik moet zeggen dat de ambiance wel leuk was.  Vrij veel supporters langs de kant, te Kortrijk stonden er eveneens veel toeschouwers en bovendien heb ik gans de wedstrijd vele aanmoedigingen mogen aanhoren, echt wel een actief publiek.

Volgende zaterdag loopt Peter te Herzele en ik ga van start te Brussel over de halve marathon daar.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie