kermisloop Torhout

De vakantie zit er voor mij reeds een weekje op.  Deze week pittige trainingen achter de rug, en gisteren gingen we nog eens deelnemen aan een wedstrijd, de kermisloop te Torhout over 11,8 km. Reeds 2 keer heb ik meegedaan, vond dit wel een aangename koers, leuk parcours rond het kasteel en steeds wel behoorlijke sterke concurrentie.  Om 15.15 klonk de nogal bizarre 3-2-1, wat we met moeite hoorden, en konden we op pad gaan.  De toppers, onder wie Misha De Clerck, Jimmy Bultinck, Karel Moerman vertrokken niet direct als een speer. Zelf wou ik me in het begin niet forceren, de intervaltrainingen gaven me nog geen superindruk. Steven Broucke en Jurgen Boterberghe liet ik ook gaan, zodat ik als 7de aan het lopen was.  Peter liep niet ver achter mij en ikzelf probeerde er het beste van te maken en we zouden wel verder zien in de wedstrijd.  Mooi parcours door dreven, bospaden, langs kasteel waardoor toch meer dan de helft over onverhard gedeelte verliep.  Tegen het einde van de 1ste ronde had ik Steven bij de lurven, spoedig plaatste ik een versnelling om proberen een gaatje te bemachtigen.  Steven probeerde aan te haken maar na een 1 km had ik genoeg voor om me niet te veel zorgen te maken. Davy Stieperaere kwam ook nog uit de achtergrond terug en die ging een stuk te snel voor mij. In het laatste gedeelte van de dreven liep ik nog verkeerd, in plaats van naar rechts te lopen, sloeg ik linksaf.  Op het eind zag ik dan een lint hangen, waardoor ik me terug mocht begeven naar de andere kant.  Zeker 40 seconden had ik wel verloren en Steven was dan ook gaan vliegen.  Zijn voorsprong bedroeg veel te groot om die nog in te halen en mijn moral was ook helemaal weg om er nog iets van te maken.  Zo eindigde ik als 8ste na een flink tegenvallend einde en ook nog geen supergevoel wat ik wel reeds tevoren had opgemerkt.

Nadien toch flink ongerust gewacht op Peter, die bleek in de dreven zijn voet te hebben omgeslagen – mistrapt en zou opgegeven hebben.

Nu op naar Grijsloke, waar het terug bijten zal worden op die zware omloop.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie